Kirowskie

czwartek, 22 sierpnia 2013

Wostok 2209, czyli bezcenny prezent od sąsiada


Dziś na blogu przedstawiam Wostoka kaliber 2209. Zegarek został wyprodukowany na początku lat 60-tych w Czystopolskiej Fabryce Zegarów.

Piękna linia z lat 60-tych jest przez wielu obecnie doceniana.
fot. Wojciech Tymkiewicz
Pięknie zachowany zegarek.
fot. Wojciech Tymkiewicz
Historia tego egzemplarza w mojej kolekcji zaczęła się dziś rano. Kiedy wracałem ze sklepu spotkałem sąsiada z sąsiedniej klatki. Bardzo miły starszy pan zawsze jest życzliwy, czasem porozmawia. Tak było i dziś, kiedy wiedząc, że zbieram stare zegarki zaprosił mnie na chwilę do siebie. Otworzył szufladę i wyjął z niej starą szkatułkę. Mym oczom ukazał się piękny Wostok w bardzo dobrym stanie zachowania oraz równie ładna niebieska Rakieta, której opis zamieszczę jutro, po wymianie szkiełka. Powiedział, że te zegarki towarzyszyły mu przez całe życie, ale kupił sobie kwarcowego Perfecta i stare postanowił mi podarować. Bardzo się ucieszyłem i od razu nakręciłem oba. Sekundnik po chwili ruszył, na początku wolno i ociężale, lecz po kilku chwilach oba już zdrowo tykały.

Nie wytarta koronka świdczy o tym, że zegarek był mało uzywany.
fot. Wojciech Tymkiewicz
Teraz tylko pozostaje dobrać nowe paski i cieszyć się z pięknych zegarków w historią.
Wspominana Rakieta po dobraniu paska oraz szkiełka.
Idealny stan zachowania.
fot. Wojciech Tymkiewicz

Piękna niebieska tarcza to dziś unikat.
fot. Wojciech Tymkiewicz

Pozdrawiam i zapraszam do lektury kolejnych wpisów.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz